Poznajemy zasób ćwiczeń kształtujących siłę mięśni posturalnych .doc

(54 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM WYCHOWANIE FIZYCZNE

PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Zadanie główne (temat lekcji):

 

POZNAJEMY ZASÓB ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI POSTURALNYCH

 

Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:

 

Sprawności motorycznej

Uczeń;

- zwiększy- WYDOLNOŚC UKŁADU ODDECHOWEGO I KRĄŻENIA

- rozwinie-

- wzmocni-SIŁĘ  MIĘŚNI POSZCZEGÓLNYCH GRUP MIĘŚNIOWYCH Z AKCENTEM

                    NA MIEŚNIE GRZBIETU I  BRZUCHA

- poprawi- RÓWNOWAGĘ , ZWINNOŚĆ I DOKŁADNOSĆ WYKONYWANEGO

                    ĆWICZENIA

 

Umiejętności

Uczeń;

- potrafi- POPRAWNIE WYKONAĆ POZNANE ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE

             MIEŚNIE GRZBIETU I  BRZUCHA                                       

- umie- PRZYGOTOWAĆ ORGANIZM DO WYSIŁKU

 

Wiadomości

Uczeń;

- zna- ZASÓB ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI POSTURALNYCH

- wie-

- dostrzega- ZWIĄZEK ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI

                  POSTURALNYCH Z UTRZYMANIEM PRAWIDŁOWEJ POSTAWY CIAŁA  

 

Usamodzielniania

Uczeń;

- współuczestniczy- W ORGANIZACJI ZAJĘĆ I DOKONUJE ANALIZY ĆWICZEŃ

- uczestniczy-

- dba- O PRZYBORY I PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ – BIERZE I ODNOSI

- rozwija- POTRZEBĘ SAMODOSKONALENIA SIĘ

 

                     OPRACOWAŁ

                                                         

                                                                                                   MIROSŁAW  WOCHLIK

 

1

 


CZĘŚCI

LEKCJI

CZYNNOŚCI     UCZNIÓW

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

UWAGI

/METODY/

 

DOCELOWE

ZADANIA

1.

2.

3.

4.

5.

 

 

 

CZĘŚĆ

WSTĘPNA

-ZAPOZNA SIĘ Z ZADAMI LEKCJI

-PRZYGOTUJE SIĘ DO AKTYWNEGO WYSIŁKU W LEKCJI

 

 

-SŁUCHA INFORMACJI PRZEKAZANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA

 

- SPRAWDZA PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO ZAJĘC,

- PODAJE ZADANIA LEKCJI,

-WYJAŚNIA JAK BEZPIECZNIE ZACHOWYWAĆ SIĘ W CZASIE ZAJĘC ,

- WYJAŚNIA ZASADY ZABAW,

- WYTYCZA UCZNIÓW NIEĆWICZĄCYCH DO DODATKOWYCH PRAC,

- DZIELI ĆWICZĄCYCH NA PARY,

- KONTROLUJE PRAWIDŁOWOSC ĆWICZEŃ

-POGADANKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ

GŁÓWNA

-POBUDZI I PRZYGOTUJE ORGANIZM DO WYSIŁKU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-ZAPOZNA SIĘ Z ĆWICZENIAMI NA POSZCZEGÓLNE GRUPY MIEŚNIOWE ,

-WZMOCNI SIŁĘ POSZCZEGÓLNYCH GRUP MIEŚNIOWYCH

-WSPÓŁUCZESTNICZY  W PROWADZENIU LEKCJI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-NAUCZY SIĘ DOBORU ORZYRZĄDÓW I PRZYBORÓW DO KSZTAŁTOWANIA MIĘŚNI POSTURALNYCH

-BIERZE UDZIAŁ W ZABAWIE „BEREK W PARACH”

UCZNIOWIE DOBRANI PARAMI PORUSZAJĄ SIĘ POSALI , JEDEN Z PARY JEST BERKIEM , DRUGI UCIEKA . PO DOGONIENIU ZŁAPANY WYKONUJE DZIESIĘĆ PRZYSIADÓW A NASTĘPNIE JEST GONIĄCYM /ZMIANA RÓL/

 

-NAŚLADUJE NAUCZYCIELA

-POPRAWNIE WYKONUJE ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE MIĘŚNIE  POSTURALNE :

-WYKONUJE BIEG W MIEJSCU , W CZASIE KTÓREGO KRĄŻY RAMIONAMI , NADGARSTKAMI

-WYKONUJE WYMACHY I ODMACHY RAMION 

-WYKONUJE ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE POŁĄCZONE Z PRACĄ RAMION

-WYKONUJE ĆWICZENIA GIBKOŚCIOWE W MIEJSCU W RÓŻNYCH PŁASZCZYZNACH  :

-SKŁONY

-SKTĘTOSKŁONY

-W LEŻENIU TYŁEM WZMACNIA MIEŚNIE BRZUCHA AKTYWUJĄC PRZYCZEPY GÓRNE I DOLNE 

-POMAGA W PRZYGOTOWANIU OBWODU ĆWICZEBNEGO

ZAPOZNAJE SIĘ Z ZASADAMI PRACY NA POSZCZEGÓLNYCH

-WYKONUJE ĆWICZENIA

- SKŁONY W LEŻENIU PRZODEM NA MATERACU

-UNOSZĄC TUŁÓW PRZETACZA PIŁKĘ LEKARSKĄ NA WYSOKOSCI KLATKI PIERSIOWEJ Z JEDNEJ STRONY NA DRUGĄ ZNAJDUJĄC SIĘ W LEŻENIU PRZODEM

-WYKONUJE W POZ    -  W POZYCJI STOJĄCEJ WZNOSY RAMION

                                            RAMION  BOKIEM W GÓRĘ PRZY

                                      NIEZNACZNYM OBCIĄZENIU RAMION           

–DOWOLNE PRZESKOKI PRZEZ SKAKANKĘ PROWADZONĄ W  PRZÓD

I W TYŁ

- PRZY DRABINKACH SERIA „BRZUSZKÓW” W LEŻENIU TYŁEM NA MATERACU :

-ŁACZY ŁOKIEĆ PRAWEJ RĘKI Z KOLANEM PRAWEJ NOGI W LEŻENIU BOKIEM . ZMIANA

-UNOSI W LEŻENIU PRZODEM MIEDNICĘ . STOPY ZŁACZONE , KOLANA UGIĘTE . PRZYBLIŻA I ODDALA KOLANA W GÓRZE 

- Z LEŻENIA TYŁEM WZNOS MIEDNICY WRAZ Z NOGAMI UGIĘTYMI W STAWIACH KOLANOWYCH RR CHWYTAJĄ SZCZEBLA DRABINKI . DOTYKA STOPAMI DRABINKI

-PRZEDSTAWI W FORMIE PISEMNEJ ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE BRZUCH I GRZBIETU WYKORZYSTYJĄC PRZYBÓR LUB PRZYRZĄD ZNAJDUJĄCY SIĘ NA JEGO STACJI 

- WZNOSY RAMION W TYŁ DO POZIOMU Z OBCIAZENIEM LEŻĄC PRZODEM NA ŁAWECZCE .

- „KOŁYSKA” Z LEŻENIA PRZODEM NA MATERACU PRZY POMOCY SZARFY ZACZEPIONEJ O STOPY I TRZYMANEJ OBURĄCZ

-PODCIĄGA OBURĄCZ DO KLATKI PIERSIOWEJ GUMĘ UMOCOWANĄ NA DRABINCE 

-WYKONUJE WYMACHY  , KRĄŻENIA RAMION W POZYCJI STOJĄCEJ

-WYKONUJE WYRZUT PIŁKI LEKARSKIEJ /2KG/ SPRZED KLATKI PIERSIOWEJ DO PARTNERA Z POZYCJI LEŻENIA TYŁEM Z JEDNOCZESNYM UNOSZENIEM TUŁOWIA I SKŁONEM

-OMAWIA KRÓTKO PRZEBIEG ZABAWY ORAZ ZASADY JAKIMI KIEROWAĆ SIĘ BĘDĄ ĆWICZACY PODCZAS JEJ TRWANIA

-CZUWA NAD PRZEBIEGIEM ZABAWY

 

 

 

 

-PRZEPROWADZA ĆWICZENIA ROZGRZEWAJĄCE

-DOKONUJE KRÓTKIEGO OMÓWIENIA ĆWICZEŃ W TRAKCIE ICH WYKONYWANIA

-CZUWA NAD POPRAWNOŚCIA WYKONYWANYCH ĆWICZEN 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-TWORZY ZESPOŁY ĆWICZEBNE

-POLECA UCZNIOM NIEĆWICZĄCYM PRZYGOTOWANIE MIEJSCA DO ĆWICZEŃ

-OPISUJE POSZCZEGÓLNE ĆWICZENIA I ICH CELOWOŚĆ

-PRZY POMOCY UCZNIA POKAZUJE POPRAWNOŚĆ WYKONANIA ĆWICZENIA

-KONTROLUJE PRACĘ UCZNIÓW

 

-POPRAWIA BŁĘDY PODCZAS WYKONYWANIA ĆWICZEŃ

-CZUWA NAD BEZPIECZEŃSTWEM PODCZAS ZAJĘĆ

-USTALA I KONTROLUJE TEMPO I RYTM PRACY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-OBJAŚNIA ZASADY ZABAWY

-KONTROLUJE CZAS TRWANIA ZABAWY

 

 

-CZUWA NAD POPRAWNOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM PRZY WYKONYWANIU POSZCZEGÓLNYCH ĆWICZEŃ

ZABAWOWO

NAŚLADOWCZA

 

 

 

 

 

NAŚLADOWCZA

        ŚCISŁA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIOWA-

    ŚCISŁA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIOWA-

    ŚCISŁA

CZĘŚĆ

KOŃCOWA

-USPOKOI ORGANIZM

-ZASTOSUJE ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE POSZCZEGÓLNE PARTIE MIEŚNI

 

 

 

 

-AKCEPTUJE POTRZEBĘ SAMODOSKONALENIA SIĘ

-WDROŻY SIĘ DO UTRZYMYWANIA I DBANIA O PRAWIDŁOWĄ POSTAWĘ CIAŁA

-WYKONUJE W ROZKROKU PÓŁPRZYSIAD PRZENOSZĄC RAMIONA BOKIEM W GÓRĘ I ŁĄCZĄC DŁONIE

-WYKONUJE STANIE NA JEDNEJ NODZE RAMIONA PRZENOSI BOKIEM W GÓRĘ

-Z POZYCJI LEŻENIA TYŁEM UGINA NOGI I ZBLIŻA JE DO KLATKI  PIERSIOWEJ

-SŁUCHA NAUCZYCIELA ANALIZA ĆWICZEŃ , PODSUMOWANIE SWOJEJ PRACY

-BIERZE UDZIAŁ W DYSKUSJI

-OCENIA POMYSŁOWOSĆ I PRZYDATNOŚĆ PRZEDSTAWIONYCH PRZEZ KOLEGÓW ĆWICZEN

-ANALIZA WIADOMOSCI PRZEDSTAWIONYCH PRZEZ NAUCZYCIELA 

-DOKONUJE POKAZU I OBJAŚNIA SPOSÓB WYKONANIA ĆWICZENIA

 

 

 

 

 

-OMAWIA PRZEBIEG LEKCJI I CELOWOŚĆ ZASTOSOWANYCH CWICZEN

PRZYPOMINA WADY POSTAWY

-PRZEDSTAWIA SPOSOBY WYKORZYSTANIA ĆWICZEŃ W ŻYCIU CODZIENNYM

-ZACHĘCA DO KONTROLOWANIA I DBANIA O PRAWIDŁOWA POSTAWĘ CIAŁA .

NASLADOWCZA-

       ŚCISŁA

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin