PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zadanie główne (temat lekcji):
POZNAJEMY ZASÓB ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI POSTURALNYCH
Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:
Uczeń;
- zwiększy- WYDOLNOŚC UKŁADU ODDECHOWEGO I KRĄŻENIA
- rozwinie-
- wzmocni-SIŁĘ MIĘŚNI POSZCZEGÓLNYCH GRUP MIĘŚNIOWYCH Z AKCENTEM
NA MIEŚNIE GRZBIETU I BRZUCHA
- poprawi- RÓWNOWAGĘ , ZWINNOŚĆ I DOKŁADNOSĆ WYKONYWANEGO
ĆWICZENIA
- potrafi- POPRAWNIE WYKONAĆ POZNANE ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE
MIEŚNIE GRZBIETU I BRZUCHA
- umie- PRZYGOTOWAĆ ORGANIZM DO WYSIŁKU
- zna- ZASÓB ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI POSTURALNYCH
- wie-
- dostrzega- ZWIĄZEK ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH SIŁĘ MIĘŚNI
POSTURALNYCH Z UTRZYMANIEM PRAWIDŁOWEJ POSTAWY CIAŁA
- współuczestniczy- W ORGANIZACJI ZAJĘĆ I DOKONUJE ANALIZY ĆWICZEŃ
- uczestniczy-
- dba- O PRZYBORY I PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ – BIERZE I ODNOSI
- rozwija- POTRZEBĘ SAMODOSKONALENIA SIĘ
OPRACOWAŁ :
MIROSŁAW WOCHLIK
1
CZĘŚCI
LEKCJI
CZYNNOŚCI UCZNIÓW
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
UWAGI
/METODY/
DOCELOWE
ZADANIA
1.
2.
3.
4.
5.
CZĘŚĆ
WSTĘPNA
-ZAPOZNA SIĘ Z ZADAMI LEKCJI
-PRZYGOTUJE SIĘ DO AKTYWNEGO WYSIŁKU W LEKCJI
-SŁUCHA INFORMACJI PRZEKAZANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA
- SPRAWDZA PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO ZAJĘC,
- PODAJE ZADANIA LEKCJI,
-WYJAŚNIA JAK BEZPIECZNIE ZACHOWYWAĆ SIĘ W CZASIE ZAJĘC ,
- WYJAŚNIA ZASADY ZABAW,
- WYTYCZA UCZNIÓW NIEĆWICZĄCYCH DO DODATKOWYCH PRAC,
- DZIELI ĆWICZĄCYCH NA PARY,
- KONTROLUJE PRAWIDŁOWOSC ĆWICZEŃ
-POGADANKA
GŁÓWNA
-POBUDZI I PRZYGOTUJE ORGANIZM DO WYSIŁKU
-ZAPOZNA SIĘ Z ĆWICZENIAMI NA POSZCZEGÓLNE GRUPY MIEŚNIOWE ,
-WZMOCNI SIŁĘ POSZCZEGÓLNYCH GRUP MIEŚNIOWYCH
-WSPÓŁUCZESTNICZY W PROWADZENIU LEKCJI
-NAUCZY SIĘ DOBORU ORZYRZĄDÓW I PRZYBORÓW DO KSZTAŁTOWANIA MIĘŚNI POSTURALNYCH
-BIERZE UDZIAŁ W ZABAWIE „BEREK W PARACH”
UCZNIOWIE DOBRANI PARAMI PORUSZAJĄ SIĘ POSALI , JEDEN Z PARY JEST BERKIEM , DRUGI UCIEKA . PO DOGONIENIU ZŁAPANY WYKONUJE DZIESIĘĆ PRZYSIADÓW A NASTĘPNIE JEST GONIĄCYM /ZMIANA RÓL/
-NAŚLADUJE NAUCZYCIELA
-POPRAWNIE WYKONUJE ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE MIĘŚNIE POSTURALNE :
-WYKONUJE BIEG W MIEJSCU , W CZASIE KTÓREGO KRĄŻY RAMIONAMI , NADGARSTKAMI
-WYKONUJE WYMACHY I ODMACHY RAMION
-WYKONUJE ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE POŁĄCZONE Z PRACĄ RAMION
-WYKONUJE ĆWICZENIA GIBKOŚCIOWE W MIEJSCU W RÓŻNYCH PŁASZCZYZNACH :
-SKŁONY
-SKTĘTOSKŁONY
-W LEŻENIU TYŁEM WZMACNIA MIEŚNIE BRZUCHA AKTYWUJĄC PRZYCZEPY GÓRNE I DOLNE
-POMAGA W PRZYGOTOWANIU OBWODU ĆWICZEBNEGO
ZAPOZNAJE SIĘ Z ZASADAMI PRACY NA POSZCZEGÓLNYCH
-WYKONUJE ĆWICZENIA
- SKŁONY W LEŻENIU PRZODEM NA MATERACU
-UNOSZĄC TUŁÓW PRZETACZA PIŁKĘ LEKARSKĄ NA WYSOKOSCI KLATKI PIERSIOWEJ Z JEDNEJ STRONY NA DRUGĄ ZNAJDUJĄC SIĘ W LEŻENIU PRZODEM
-WYKONUJE W POZ - W POZYCJI STOJĄCEJ WZNOSY RAMION
RAMION BOKIEM W GÓRĘ PRZY
NIEZNACZNYM OBCIĄZENIU RAMION
–DOWOLNE PRZESKOKI PRZEZ SKAKANKĘ PROWADZONĄ W PRZÓD
I W TYŁ
- PRZY DRABINKACH SERIA „BRZUSZKÓW” W LEŻENIU TYŁEM NA MATERACU :
-ŁACZY ŁOKIEĆ PRAWEJ RĘKI Z KOLANEM PRAWEJ NOGI W LEŻENIU BOKIEM . ZMIANA
-UNOSI W LEŻENIU PRZODEM MIEDNICĘ . STOPY ZŁACZONE , KOLANA UGIĘTE . PRZYBLIŻA I ODDALA KOLANA W GÓRZE
- Z LEŻENIA TYŁEM WZNOS MIEDNICY WRAZ Z NOGAMI UGIĘTYMI W STAWIACH KOLANOWYCH RR CHWYTAJĄ SZCZEBLA DRABINKI . DOTYKA STOPAMI DRABINKI
-PRZEDSTAWI W FORMIE PISEMNEJ ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE BRZUCH I GRZBIETU WYKORZYSTYJĄC PRZYBÓR LUB PRZYRZĄD ZNAJDUJĄCY SIĘ NA JEGO STACJI
- WZNOSY RAMION W TYŁ DO POZIOMU Z OBCIAZENIEM LEŻĄC PRZODEM NA ŁAWECZCE .
- „KOŁYSKA” Z LEŻENIA PRZODEM NA MATERACU PRZY POMOCY SZARFY ZACZEPIONEJ O STOPY I TRZYMANEJ OBURĄCZ
-PODCIĄGA OBURĄCZ DO KLATKI PIERSIOWEJ GUMĘ UMOCOWANĄ NA DRABINCE
-WYKONUJE WYMACHY , KRĄŻENIA RAMION W POZYCJI STOJĄCEJ
-WYKONUJE WYRZUT PIŁKI LEKARSKIEJ /2KG/ SPRZED KLATKI PIERSIOWEJ DO PARTNERA Z POZYCJI LEŻENIA TYŁEM Z JEDNOCZESNYM UNOSZENIEM TUŁOWIA I SKŁONEM
-OMAWIA KRÓTKO PRZEBIEG ZABAWY ORAZ ZASADY JAKIMI KIEROWAĆ SIĘ BĘDĄ ĆWICZACY PODCZAS JEJ TRWANIA
-CZUWA NAD PRZEBIEGIEM ZABAWY
-PRZEPROWADZA ĆWICZENIA ROZGRZEWAJĄCE
-DOKONUJE KRÓTKIEGO OMÓWIENIA ĆWICZEŃ W TRAKCIE ICH WYKONYWANIA
-CZUWA NAD POPRAWNOŚCIA WYKONYWANYCH ĆWICZEN
-TWORZY ZESPOŁY ĆWICZEBNE
-POLECA UCZNIOM NIEĆWICZĄCYM PRZYGOTOWANIE MIEJSCA DO ĆWICZEŃ
-OPISUJE POSZCZEGÓLNE ĆWICZENIA I ICH CELOWOŚĆ
-PRZY POMOCY UCZNIA POKAZUJE POPRAWNOŚĆ WYKONANIA ĆWICZENIA
-KONTROLUJE PRACĘ UCZNIÓW
-POPRAWIA BŁĘDY PODCZAS WYKONYWANIA ĆWICZEŃ
-CZUWA NAD BEZPIECZEŃSTWEM PODCZAS ZAJĘĆ
-USTALA I KONTROLUJE TEMPO I RYTM PRACY
-OBJAŚNIA ZASADY ZABAWY
-KONTROLUJE CZAS TRWANIA ZABAWY
-CZUWA NAD POPRAWNOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM PRZY WYKONYWANIU POSZCZEGÓLNYCH ĆWICZEŃ
ZABAWOWO
NAŚLADOWCZA
ŚCISŁA
ZADANIOWA-
KOŃCOWA
-USPOKOI ORGANIZM
-ZASTOSUJE ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE POSZCZEGÓLNE PARTIE MIEŚNI
-AKCEPTUJE POTRZEBĘ SAMODOSKONALENIA SIĘ
-WDROŻY SIĘ DO UTRZYMYWANIA I DBANIA O PRAWIDŁOWĄ POSTAWĘ CIAŁA
-WYKONUJE W ROZKROKU PÓŁPRZYSIAD PRZENOSZĄC RAMIONA BOKIEM W GÓRĘ I ŁĄCZĄC DŁONIE
-WYKONUJE STANIE NA JEDNEJ NODZE RAMIONA PRZENOSI BOKIEM W GÓRĘ
-Z POZYCJI LEŻENIA TYŁEM UGINA NOGI I ZBLIŻA JE DO KLATKI PIERSIOWEJ
-SŁUCHA NAUCZYCIELA ANALIZA ĆWICZEŃ , PODSUMOWANIE SWOJEJ PRACY
-BIERZE UDZIAŁ W DYSKUSJI
-OCENIA POMYSŁOWOSĆ I PRZYDATNOŚĆ PRZEDSTAWIONYCH PRZEZ KOLEGÓW ĆWICZEN
-ANALIZA WIADOMOSCI PRZEDSTAWIONYCH PRZEZ NAUCZYCIELA
-DOKONUJE POKAZU I OBJAŚNIA SPOSÓB WYKONANIA ĆWICZENIA
-OMAWIA PRZEBIEG LEKCJI I CELOWOŚĆ ZASTOSOWANYCH CWICZEN
PRZYPOMINA WADY POSTAWY
-PRZEDSTAWIA SPOSOBY WYKORZYSTANIA ĆWICZEŃ W ŻYCIU CODZIENNYM
-ZACHĘCA DO KONTROLOWANIA I DBANIA O PRAWIDŁOWA POSTAWĘ CIAŁA .
NASLADOWCZA-
...
joan631