Corel_PHOTO_PAINT_11_cwiczenia_cwpp11.pdf

(347 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Corel PHOTO-PAINT 11.
SPIS TRECI
Æwiczenia
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor: Boles³aw Ogórek
ISBN: 83-7197-936-3
Format: B5, stron: 128
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Program Corel Photo-Paint to jeden z najwa¿niejszych sk³adników pakietu Corel
Graphics Suite 11, s³u¿¹cy do obróbki grafiki bitmapowej. Wykorzystasz go do
przygotowywania ilustracji na potrzeby stron internetowych, atrakcyjnych obrazów,
a tak¿e do przetwarzania i retuszowania zdjêæ wykonanych aparatem cyfrowym.
Photo-Paint to aplikacja o ogromnych mo¿liwociach, a do jej dodatkowych zalet nale¿y
integracja z pozosta³ymi aplikacjami pakietu (w tym z popularnym Corel Draw!) oraz
przystêpna cena.
Dziêki ksi¹¿ce „Corel Photo-Paint 11. Æwiczenia” nauczysz siê m.in.:
• wczytywaæ pliki z skanera
• retuszowaæ obrazki pochodz¹ce ze skanera lub aparatu cyfrowego
• wykonywaæ fotomonta¿e
• modyfikowaæ obrazki za pomoc¹ licznych efektów specjalnych
• tworzyæ pliki graficzne pod k¹tem zastosowañ w Internecie
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
693754821.005.png 693754821.006.png 693754821.007.png 693754821.008.png
Spis treci
Rozdział 1. Wprowadzenie...........................................................................................................................................5
Co jest potrzebne do korzystania z ksiki?.................................................................................6
Rozdział 2. Przeznaczenie programu.......................................................................................................................7
Wykonywanie ilustracji i animacji...............................................................................................8
Edycja obrazów i efekty specjalne ...............................................................................................8
Skanowanie ..................................................................................................................................9
Zmiana rozdzielczo$ci obrazu....................................................................................................10
Konwersja mi(dzy trybami kolorów ..........................................................................................10
Rozdział 3. Wirtualny warsztat ................................................................................................................................13
Uruchamianie programu.............................................................................................................14
Zmiana ekranu powitalnego .......................................................................................................17
Wczytywanie i importowanie plików ........................................................................................18
Zapisywanie i eksportowanie .....................................................................................................20
Teczka podr(czna.......................................................................................................................23
Rozdział 4. Formaty plików........................................................................................................................................ 27
Pliki bitmapowe a pliki wektorowe............................................................................................27
Zapisywanie grafiki wektorowej w formacie bitmapowym.......................................................28
Zapisywanie grafiki bitmapowej w formacie wektorowym.......................................................28
Optymalizacja rozmiarów plików ..............................................................................................29
Rozdział 5. Narz#dzia.....................................................................................................................................................31
Elementy ekranu.........................................................................................................................31
Paski ...........................................................................................................................................33
Róne postacie paska wła$ciwo$ci.............................................................................................36
Rozdział 6. Konfigurowanie programu................................................................................................................37
Rozdział 7. P#dzel w dło'............................................................................................................................................43
Narz(dzia do malowania ............................................................................................................43
Zmiana parametrów p(dzla ........................................................................................................50
Kopiowanie kolorów ..................................................................................................................50
Ogldanie obrazu w powi(kszeniu.............................................................................................52
Elektroniczna gumka..................................................................................................................53
Malowanie obrazkami ................................................................................................................56
Klonowanie ................................................................................................................................59
 
4
Corel PHOTO-PAINT 11. wiczenia
Rozdział 8. Wypełnienia..............................................................................................................................................61
Wypełnienia jednolite ................................................................................................................62
Wypełnienia gradientowe...........................................................................................................64
Wypełnienia bitmapowe.............................................................................................................67
Wypełnienia teksturowe.............................................................................................................68
Rozdział 9. Narz#dzia tekstowe ................................................................................................................................71
Rozdział 10. Maski.............................................................................................................................................................79
Maskowanie na podstawie kolorów ...........................................................................................84
Redukcja efektu czerwonych oczu.............................................................................................88
Przesuwanie maski .....................................................................................................................90
Przekształcanie tekstu w mask( .................................................................................................92
Zapisywanie maski.....................................................................................................................93
Rozdział 11. Efekty specjalne..................................................................................................................................... 95
Efekty trójwymiarowe................................................................................................................95
Efekty artystyczne ......................................................................................................................99
Zamazywanie obrazka..............................................................................................................101
Zdj(cia wykonywane aparatem fotograficznym ......................................................................102
Przekształcanie kolorów...........................................................................................................103
Kontury.....................................................................................................................................105
Efekty twórcze..........................................................................................................................105
Narz(dzia projektowane przez uytkownika............................................................................107
Zniekształcanie obrazka ...........................................................................................................109
Dodawanie i usuwanie szumu ..................................................................................................110
Wyostrzanie..............................................................................................................................111
Tekstury....................................................................................................................................113
Rozdział 12. Filmy i animacje....................................................................................................................................115
Tworzenie nowego filmu .........................................................................................................115
Zapisywanie animacji w formacie AVI ...................................................................................117
Zapisywanie animacji w formacie GIF ....................................................................................117
Jednokolorowe tło filmu...........................................................................................................118
Zmiana pr(dko$ci odtwarzania.................................................................................................119
Rozdział 13. Komputer pracuje za nas................................................................................................................. 121
Lokalizacja skryptów ...............................................................................................................121
ABC skryptów..........................................................................................................................122
Tworzenie skryptu....................................................................................................................122
Okno Microsoft Visual Basic...................................................................................................128
Rozdział 6.
Konfigurowanie programu
Program Corel PHOTO-PAINT zaraz po zainstalowaniu jest gotowy do pracy. Na ekranie
widoczne s narz!dzia najcz!"ciej u#ywane przez wi!kszo"$ u#ytkowników. Oczywi-
"cie to nie wszystko, co oferuje program; gdyby jednak na ekranie zostały wy"wietlone
wszystkie paski, miejsca na prac! nie pozostałoby wiele (rysunek 6.1). Nale#y zatem dosto-
sowa$ program do własnych potrzeb.
Rysunek 6.1.
Ekran programu
z wywietlonymi
wszystkimi paskami
Dost!p go okna konfiguracyjnego mo#na uzyska$ po wybraniu polece1 Tools/Options .
Upodobnienie okna do okna programu Adobe Photoshop
wiczenie 6.1.
Aby zmieni wygld ekranu i upodobni go do okna programu Adobe Photoshop:
693754821.001.png 693754821.002.png
38
Corel PHOTO-PAINT 11. wiczenia
1. Uruchom program Corel PHOTO-PAINT.
2. Wybierz polecenia Tools/Options .
3. W oknie Options kliknij Workspace .
4. W ramce Workspace zaznacz opcj! Adobe Photoshop (rysunek 6.2).
Rysunek 6.2.
Zmiana wygldu
okna programu
5.
Kliknij przycisk OK .
6. Wygl d ekranu zmienił si!, na podobny do wykorzystanego w programie Photoshop .
Rysunek 6.3.
Corel PHOTO-PAINT
z oknem w stylu
Adobe Photoshop
Aby przywróci programowi poprzedni posta ekranu, wybierz polecenia Edit/Preferences/
Options . W ramce Workspace wybierz opcj _default .
693754821.003.png 693754821.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin