Corel_PHOTO_PAINT_12_cwiczenia_cwpp12.pdf
(
585 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Corel PHOTO-PAINT 12.
Æwiczenia
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Boles³aw Ogórek
ISBN: 83-7361-546-6
Format: B5, stron: 136
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Corel PHOTO-PAINT 12 to drugi, obok CorelDRAW, najwa¿niejszy sk³adnik pakietu
Corel Graphics Suite 12. Jest przeznaczony do obróbki plików bitmapowych.
Mo¿na wykorzystaæ go zarówno do przygotowywania grafiki pod k¹tem publikacji
elektronicznych — stron WWW i prezentacji multimedialnych, jak i do przygotowania
materia³ów przeznaczonych do druku. Mo¿e równie¿ pe³niæ rolê podstawowego
narzêdzia cyfrowej ciemni fotograficznej. Jego mo¿liwoci s¹ ogromne. Dodatkowym
atutem Corel PHOTO-PAINT jest pe³na integracja z programem CorelDRAW.
Dziêki wiadomociom zawartym w ksi¹¿ce „Corel PHOTO-PAINT 12. Æwiczenia”
poznasz podstawowe zasady korzystania z tej aplikacji.
Dowiesz siê:
• Jak korzystaæ z interfejsu u¿ytkownika i zawartych w nim narzêdzi
• Jak otwieraæ i zapisywaæ pliki
• Jakie typy plików mo¿esz obrabiaæ w Corel PHOTO-PAINT 12
• Jak skonfigurowaæ program, aby odpowiada³ Twoim przyzwyczajeniom
i potrzebom
• Jak pracowaæ z narzêdziami rysunkowymi
• W jaki sposób wype³niaæ zamkniête kszta³ty
• Jak tworzyæ maski i zaznaczaæ fragmenty obrazu
• Jak korzystaæ z filtrów
• Jak tworzyæ w PHOTO-PAINT filmy i animacje
• Jak zautomatyzowaæ pracê, korzystaj¹c ze skryptów w VBA
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Rozdział 1. Wprowadzenie...........................................................................................................................................5
Co jest potrzebne do korzystania z ksiki?................................................................. 5
Rozdział 2. Przeznaczenie programu.......................................................................................................................7
Wykonywanie ilustracji i animacji............................................................................... 8
Edycja obrazów i efekty specjalne ............................................................................... 8
Skanowanie................................................................................................................... 9
Zmiana rozdzielczo$ci obrazu .................................................................................... 10
Konwersja mi(dzy trybami kolorów .......................................................................... 10
Rozdział 3. Wirtualny warsztat ................................................................................................................................13
Uruchamianie programu ............................................................................................. 14
Rozpoczynanie pracy z nowym obrazkiem .......................................................... 15
Wczytywanie obrazka........................................................................................... 16
Zmiana ekranu powitalnego ....................................................................................... 17
Wczytywanie i importowanie plików......................................................................... 18
Zapisywanie i eksportowanie ..................................................................................... 20
Teczka podr(czna ....................................................................................................... 23
Rozdział 4. Formaty plików........................................................................................................................................ 27
Pliki bitmapowe a pliki wektorowe............................................................................ 27
Zapisywanie grafiki wektorowej w formacie bitmapowym....................................... 28
Zapisywanie grafiki bitmapowej w formacie wektorowym....................................... 28
Eksportowanie do Microsoft Office ........................................................................... 29
Optymalizacja rozmiarów plików .............................................................................. 31
Rozdział 5. Narz#dzia.................................................................................................................................................... 33
Elementy ekranu ......................................................................................................... 33
Paski............................................................................................................................ 35
Róne postacie paska wła$ciwo$ci ............................................................................. 38
Rozdział 6. Konfigurowanie programu................................................................................................................ 41
Rozdział 7. P#dzel w dło'............................................................................................................................................ 47
Narz(dzia do malowania ............................................................................................ 47
Zmiana parametrów p(dzla ........................................................................................ 54
Kopiowanie kolorów .................................................................................................. 54
4
Corel PHOTO-PAINT 12. wiczenia
Ogldanie obrazu w powi(kszeniu............................................................................. 56
Elektroniczna gumka .................................................................................................. 58
Malowanie obrazkami ................................................................................................ 62
Klonowanie................................................................................................................. 64
Rozdział 8. Wypełnienia..............................................................................................................................................67
Wypełnienia jednolite................................................................................................. 68
Wypełnienia gradientowe ........................................................................................... 70
Wypełnienia bitmapowe ............................................................................................. 73
Wypełnienia teksturowe ............................................................................................. 74
Rozdział 9. Narz#dzia tekstowe ................................................................................................................................77
Rozdział 10. Maski............................................................................................................................................................ 85
Maskowanie na podstawie kolorów ........................................................................... 90
Redukcja efektu czerwonych oczu ............................................................................. 94
Przesuwanie maski ..................................................................................................... 96
Przekształcanie tekstu w mask(.................................................................................. 98
Zapisywanie maski ..................................................................................................... 99
Rozdział 11. Efekty specjalne....................................................................................................................................101
Efekty trójwymiarowe .............................................................................................. 101
Efekty artystyczne .................................................................................................... 105
Zamazywanie obrazka .............................................................................................. 107
Zdj(cia wykonywane aparatem fotograficznym ...................................................... 108
Przekształcanie kolorów ........................................................................................... 109
Kontury ..................................................................................................................... 110
Efekty twórcze.......................................................................................................... 112
Narz(dzia projektowane przez uytkownika............................................................ 113
Zniekształcanie obrazka ........................................................................................... 114
Dodawanie i usuwanie szumu .................................................................................. 116
Wyostrzanie .............................................................................................................. 117
Tekstury .................................................................................................................... 118
Rozdział 12. Filmy i animacje.................................................................................................................................... 121
Tworzenie nowego filmu.......................................................................................... 121
Zapisywanie animacji w formacie AVI.................................................................... 123
Zapisywanie animacji w formacie GIF .................................................................... 123
Jednokolorowe tło filmu........................................................................................... 124
Zmiana pr(dko$ci odtwarzania................................................................................. 125
Rozdział 13. Komputer pracuje za nas.................................................................................................................127
Lokalizacja skryptów................................................................................................ 127
ABC skryptów .......................................................................................................... 128
Tworzenie skryptu .................................................................................................... 128
Okno Microsoft Visual Basic ................................................................................... 133
Rozdział
6.
Konfigurowanie programu
Program Corel PHOTO-PAINT zaraz po zainstalowaniu jest gotowy do pracy. Na ekranie
s widoczne narz!dzia najcz!"ciej u#ywane przez wi!kszo"$ u#ytkowników. Oczywi-
"cie to nie wszystko, co oferuje program; gdyby jednak na ekranie zostały wy"wietlone
wszystkie paski, miejsca na prac! nie pozostałoby wiele (rysunek 6.1). Nale#y zatem dosto-
sowa$ program do własnych potrzeb.
Rysunek 6.1.
Ekran programu
z wywietlonymi
wszystkimi paskami
Dost!p go okna konfiguracyjnego mo#na uzyska$ po wybraniu polece1 Tools/Options.
42
Corel PHOTO-PAINT 12. wiczenia
Zmiana kształtu kursora
wiczenie 6.1.
Aby zmieni wygld kursora programu Corel PHOTO-PAINT:
1.
Uruchom program Corel PHOTO-PAINT.
2.
Wybierz polecenia Tools/Options.
3.
W oknie Options kliknij Workspace, a nast!pnie General (rysunek 6.2).
Rysunek 6.2.
Podstawowe
opcje konfiguracji
obszaru roboczego
4.
Rozwi1 list! Cursor type (rysunek 6.3).
Rysunek 6.3.
Lista typów kursorów
5.
Zaznacz pozycj! Crosshair.
6.
Kliknij przycisk OK.
7.
Zaobserwuj, jak zmienił si! wygład kursora.
8.
Powtórz pubkty od 2. do 6., zaznaczaj c na li"cie Cursor type pozycje Shape i Tool.
Zaobserwuj zmiany wygl du kursora (rysunek 6.4).
Rysunek 6.4.
Kursor po wybraniu opcji:
Tool, Shape i Crosshair
Po uaktywnieniu opcji
Tool
wygld kursora jest zaleny od wybranego na pasku
Toolbox
narzdzia.
Plik z chomika:
darmowy-ebook
Inne pliki z tego folderu:
CorelDRAW_X5_PL_cwiczenia_praktyczne_cwcox5.pdf
(663 KB)
Corel_Paint_Shop_Pro_Photo_X2_Obrobka_zdjec_cyfrowych_cwiczenia_praktyczne_cwcpsp.pdf
(2035 KB)
Corel_Paint_Shop_Pro_Photo_X2_Pierwsze_starcie_cpspps.pdf
(589 KB)
Corel_Paint_Shop_Pro_X_Podstawy_pspxpo.pdf
(858 KB)
Corel_PHOTO_PAINT_11_cwiczenia_cwpp11.pdf
(347 KB)
Inne foldery tego chomika:
100 porand na
3DMAX Studio
ABC - różne książki
ACCES
ActionScript
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin