MAN Mechanizmy sprzęgowe TG.pdf
(
493 KB
)
Pobierz
Mechanizmy sprzęgowe TG
MECHANIZMY SPRZĘGOWE TG
Wydawca
MAN Nutzfahrzeuge AG
Oddział ESC
Engineering Services
Consultation (dawniej TDB)
Dachauer Str. 667
D - 80995 München
E-Mail:
esc@man.eu
Fax:
+ 49 (0) 89 1580 4264
Ze względu na ciągły rozwój zastrzega się prawo do wprowadzania zmian technicznych.
© 2008 MAN Nutzfahrzeuge S.A.
Dodrukowywanie, powielanie lub tłumaczenie, również fragmentów, bez pisemnej zgody MAN Nutzfahrzeuge AG jest zabronione.
MAN zastrzega sobie wszelkie prawa, w szczegolności prawa autorskie.
Trucknology
®
i MANTED
®
są zarejestrowanymi markami MAN Nutzfahrzeuge AG.
Jeśli oznaczenia określają markę, są uznawane za chronione także bez specjalnych oznakowań (
®
™).
Mechanizmy sprzęgowe TG
1.
Wiadomości ogólne
1
3
4
6
18
18
21
2.
Zaczep, wielkość D
3.
Przyczepy z dyszlem sztywnym i centralnoosiowe, wielkość D
c
, wielkość V
4.
Tylne belki poprzeczne i zaczepy
5.
Zaczep kulowy
6.
Sprzęg siodłowy
7.
Przebudowa samochodu ciężarowego na ciągnik siodłowy i odwrotnie
Mechanizmy sprzęgowe TG
I
1.
Wiadomości ogólne
Jeśli samochód ciężarowy ma ciągnąć ładunki, musi dysponować koniecznym, dostępnym i dopuszczonym wyposażeniem.
Spełnienie określonych przez ustawodawcę warunków dotyczących minimalnej mocy silnika i/lub zamontowanie właściwego zaczepu
nie stanowią jeszcze gwarancji, że pojazd nadaje się do ciągnięcia ładunków.
Wymaganymi elementami do uzupełniającego wykonania wyposażenia sprzęgowego są:
•
właściwa tylna belka poprzeczna (patrz tabela 1 / 2 ) i odpowiedni zaczep
•
przyłącze hamulcowe z podwójną instalacją
•
instalacja elektryczna sprzęgu wraz z gniazdem ABS
•
zamontowany moduł sterujący mechanizmami przyczepy (ASM) i/lub jego aktywacja za pomocą parametryzacji.
Dopuszcza się stosowanie wyłącznie zaczepów zgodnych z dyrektywą 94/20/EG.
Podczas manewrowania nie może dojść do kolizji z przyczepą. W związku z tym należy dobrać odpowiednią długość dyszla.
Powinny być uwzględnione wymagane wielkości przestrzeni swobodnej (w Niemczech wg. DIN 74058 oraz dyrektywy 94/20/EG).
Zasadniczo producent konstrukcji jest zobowiązany do takiego jej zaprojektowania i wykonania, aby obsługa sprzęgania lub jego
nadzorowanie mogły się odbywać bezpiecznie i bez przeszkód.
Swoboda ruchów dyszla musi być zapewniona. W przypadku bocznego montażu główek sprzęgów i gniazd
(np. na wsporniku tylnych lamp pozycyjnych po stronie kierowcy) producent przyczep i ich użytkownik powinni zwracać szczególną
uwagę na długość przewodów, która musi być wystarczająca do jazdy na zakrętach.
Ilustracja 1:
Przestrzeń swobodna dla zaczepów wg. 94/20/EG ESC-006
≤ 420
≥ 60
≤ 420
Mechanizmy sprzęgowe TG
1
Ilustracja 2:
Przestrzeń swobodna dla zaczepów kulowych wg. DIN 74058 ESC-152
15°max.
100max.
100max.
300max
.
300max.
250max.
65min.
A
A
30°max.
Do montażu zaczepów powinno się stosować tylne belki poprzeczne fi rmy MAN włącznie z właściwymi płytami wzmacniającymi.
Układ otworów na tylnych belkach poprzecznych odpowiada właściwym dla nich zaczepom.
W żadnym wypadku nie wolno zmieniać układu otworów w celu zamontowania innego zaczepu.
Należy przestrzegać zaleceń zawartych w dyrektywach montażowych producentów zaczepów (np. momenty pociągowe i ich kontrola).
Obniżenie zaczepu bez jednoczesnego obniżenia tylnej belki poprzecznej jest niedopuszczalne! Przykłady obniżania przedstawiono
na ilustracji 3 i 4. Przykłady zostały celowo przedstawione schematycznie i nie stanowią wskazówki konstrukcyjnej.
Odpowiedzialność za konstrukcję leży zawsze po stronie montującego/przerabiającego.
Ilustracja 3:
Obniżony zaczep ESC-515
Mechanizmy sprzęgowe TG
2
Plik z chomika:
wojtek-u
Inne pliki z tego folderu:
MAN TGA - schematy seryjne.rar
(1125 KB)
MAN silniki D0826 instrukcja napraw.pdf
(6245 KB)
MAN TGA Centralny komputer pokładowy ZBR.pdf
(2060 KB)
MAN instrukcja eksploatacji TGL i TGM[jpg].rar
(79549 KB)
MAN napedy_dodatkowe_pl.pdf
(656 KB)
Inne foldery tego chomika:
• ELEKTRONIKA - Książki i poradniki
1 - 100 PDF
Audi
Automatic Transmission Service Group 2005
ciągniki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin