Dzień Matki inaczej - zabawy ruchowe prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.doc

(34 KB) Pobierz
Agnieszka Sobczak – nauczycielka ze Szkoły Podstawowej im

TEMAT BLOKU: MAMA, MATKA, MAMUSIA, MATEŃKA.

TEMAT ZAJĘCIA: DZIEŃ MATKI INACZEJ – ZABAWY RUCHOWE PROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE.

 

CELE OPERACYJNE:

ü     Dziecko uczy się, jak umiejętnie i świadomie kontrolować ruch własnego ciała, a także swoje zachowanie

ü     Zdobywa pewność w działaniu, aby łatwiej nawiązywać kontakt z innymi.

ü     Uczy się współpracy z partnerem (rodzicem) i współdziałania z innymi.

ü     Umacnia uczucie miłości i przywiązania do matki.

METODY:

ü     Słowne: wyjaśniania

ü     Zabawowo – naśladowcza

ü     Naśladowcza ścisła

ü     Ruchowej ekspresji twórczej

 

FORMY:

grupowa, w parach

MIEJSCE: klasa : „O”

POMOCE: budzik

 

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA

1 Powitanie zgromadzonych gości przez nauczyciela i przedstawienie celu zajęcia.

2.Skandowanie imion.

Zabawę rozpoczyna nauczyciel. Maszerując po sali skanduje imię dziecka. Wywołane dziecko dołącza do nauczyciela tworząc pociąg i skanduje imię rodzica zapraszając go do zabawy. Następnie nauczyciel ponownie wywołuje dziecko, itd.

3.Powitanie w parach.

Dziecko w parze ze swoim gościem wita się brzuszkami, piętami, kolanami, itp., a na koniec ciepłym buziaczkiem.

4.Poranna pobudka.

Pokażcie, jak co rano mama budzi was do przedszkola.

Budzimy mamę – zamiana ról.

Zabawę rozpoczyna dźwięk budzika.

5.Nadmuchiwanie gumowej zabawki.

Dziecko jest gumową zabawką, którą mama próbuje nadmuchać. Dziecko wykonuje ruchy tylko tymi częściami ciała, które są nadmuchiwane.

Zamiana ról.

 

6. Pingwin.

Dzieci i zaproszeni goście ustawiają się w rzędzie. Śpiewając, maszerują po sali ilustrując jednocześnie piosenkę ruchem.

7.Stonoga.

Uczestnicy zajęcia ustawiają się jeden za drugim. Stonoga idzie śpiewając „Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga, stonoga, bęc.” Na „bęc” stonoga zatrzymuje się. Pierwsza noga stonogi (pierwsze dziecko w rzędzie) przechodzi pod nogami pozostałych uczestników na koniec rzędu, stając się ostatnią nogą stonogi

8.Człowiek i jego cień.

Wprowadzenie do następnej zabawy poprzez zagadkę:

Chodzi za mną po ścianie

Chodzi za mną po ziemi

Gdy ja stanę on stanie

Znika, kiedy się ściemni.

Podczas spaceru po sali, mama zachowuje się jak cień dziecka, a następnie dziecko jak cień mamy.

9. Paczka.

Wprowadzenie zabawy poprzez zagadkę:

Z wielką torbą chodzi co dzień

Przy pogodzie, niepogodzie

Czekaj go, gdy listu chcesz?

Kto to jest? Czy już wiesz?

Dziecko siada na podłodze zwinięte w paczkę. Mama próbuje rozpakować paczkę, ciągnąc za ręce, nogi.

Zamiana ról.

10.Ślepiec

Prowadzenie partnera, który ma zamknięte oczy, po sali. Zamiana ról.

11. Mama z kangurkiem w torbie.

Wprowadzenie to zabawy poprzez obrazek monotematyczny ilustrujący kangura

Mama staje za plecami dziecka, obejmuje swoimi rękami jego brzuch. Dziecko wyciąga przed siebie ręce ugięte w łokciach, odwrócone dłońmi wierzchem do góry, ugina nogi w kolanach, pochyla się lekko do przodu unosząc głowę do góry. Kangury skaczą jednocześnie, na płaskich stopach, obunóż.

12. Tunel.

Rodzice robią tunel, stojąc w klęku podpartym. Dzieci kolejno przechodzą tunelem początku na koniec.

13 Fotelik.

Rodzic siada na dywanie tworząc z własnego ciała fotelik, w który wtula się dziecko. Mama kołysze dziecko.

14.Wręczenie prezentów i złożenie życzeń.

15.Podziękowanie rodzicom za udział we wspólnym, niecodziennym świętowaniu Dnia Matki.

 

Poniżej zamieszczone zostało zaproszenie, jakie otrzymały mamy wraz z istotną informacją.

 

Kochana Mamo!

Zapraszam Cię na uroczysty Dzień Matki, który odbędzie się

26 maja 2003 roku, o godzinie 11.00 w mojej klasie.

Nie będzie to jednak taka zwyczajna uroczystość, nie będzie wierszy i piosenek okolicznościowych.

Będzie niesamowicie wesoła zabawa! Proszę, abyś na to szczególne święto ubrała się tak wygodnie, żeby baraszkowanie ze mną na dywanie, nie sprawiało Ci Mamuniu kłopotu.

 

              Zajęcie poprowadzone zostanie metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

Ruch rozwijający to program nastawiony na rozwijanie, przez odpowiednie ćwiczenia i zabawy ruchowe, takich cech dziecka, jak poczucie własnej wartości, bezpieczeństwa, odpowiedzialności, pewności siebie, wrażliwości i umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą.

Już teraz bardzo dziękuję Państwu za aktywny udział w nieco innym świętowaniu Dnia Matki zapewniając jednocześnie, że to wydarzenie utkwi Państwa pociechom na długo w pamięci.

„Weź dziecko na kolana. Przytul. Kołysz je i dotykaj. Czujesz jego bliskość Mamo? Dziecko także”.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin