Scenariusz32_6l.doc

(31 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak i mgr Wiesława Kozub

 

 

„ Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 6 letnich do programu

Edyty Gruszczyk –Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

Scenariusz  zajęć nr 32

 

TEMAT: W jakich butelkach są sprzedawane napoje?

ZAGADNIENIE: Świadomość stałej ilości płynu. Mierzenie ilości płynu.

 

1.”Na dzień dobry!

§         „ ZOOM” – zabawa integracyjna

CEL: wprowadzenie miłego radosnego nastroju, wyzwolenie grupowej energii

JAK? siedzimy w kręgu na krzesełkach i wypowiadamy magiczne słowo „ZOOM”  , wyciągając do przodu  prawą rękę i pokazując kciuk, powtórzenie zabawy w drugą stronę z lewą ręką, zabawę można powtórzyć 2-3 razy za każdym razem zmieniając tempo ruchu i wypowiedzi

 

§         Moje śpiewne imię!”- zabawa słowna:

CEL: wypowiadanie swojego imienia śpiewnie na wymyśloną melodię, dzieci starają się przeciągać samogłoski

JAK? Dzieci kolejno wypowiadają swoje imię np. Je-stem  Ka-ro-li-na

 

2.„Prawa ręka

§         Stary Abraham ...” zabawa ruchowa ze śpiewem

CEL:  doskonalenie orientacji w schemacie ciała

JAK? Śpiewamy  piosenkę nr 51 cz. II. „ W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń” oprac. Marta Bogdanowicz

 

Stary Abraham miał siedmiu  synów ,               / śpiewamy , tworząc krąg z osobą prowadzącą

Siedmiu  synów miał Stary Abraham

A oni siedli i nic nie jedli...

tylko śpiewali sobie tak!...

prawa ręka

 

Prowadzący wymienia nazwę jakiejś części ciała i rytmicznie nią potrząsa – demonstruje zabawę- np. – prawa ręka, lewa ręka itd.

Uczestnicy zabawy powtarzają : „prawa ręka” – rytmicznie nią potrząsają,  śpiewają piosenkę . Przy każdym następnym powtórzeniu wymieniają kolejno wcześniej wskazane części ciała, aż „ dojdą”  do aktualnej, którą będą powtarzać w trakcie śpiewania.

 

3.„Ile? Tyle”

§         „Zbieramy krople deszczu”- zabawa w eksperymentowanie

CEL: zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów

JAK? Przygotowujemy 3 pojemniki z wodą , szklankę, lejek , dodatkowe pojemniki zaznaczona miarką 0,5L,1L,2L,

1)     opowiadamy historyjkę o dzieciach, które zbierały krople deszczu

       sprawdzamy w którym pojemniku jest najwięcej kropli

2)     z pierwszego pojemnika przelewamy do szklanki i wlewamy do pojemnika z zaznaczoną miarką 0,5L

3)     z drugiego pojemnika przelewamy szklanką  do pojemnika z zaznaczoną miarką 1L

4)     z trzeciego podobnie j.w 2 L

 

Dzieci dzielą się   swoimi spostrzeżeniami.

 

§               „W jakich butelkach są sprzedawane napoje?”- zabawa słowno- logiczna

    CEL:  zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów

JAK? Przygotowujemy różne pojemniki po napojach, pojemniki z miarką z poprzedniej zabawy

1) wspólnie sprawdzamy ile mieści się w pojemnikach  np. po soku, coli, mleku, „Kubusiu” itp.

2) wyjaśniamy  dzieciom , że istnieje umowne  liczenie płynów

 

4 „Ważny wyraz” – ćwiczenia rytmiczne

CEL:  rozwijanie zdolności słuchowych i narządów mowy,

JAK? Prowadzący umawia się z dziećmi, że będą  pokazywać i wykonywać określone czynności

1) dzieci usprawniają narządy mowy poprzez malowanie kropelek deszczu czubkiem języka na podniebieniu górnym przy otwartych ustach

2) pokazuje dzieciom rytmy  - padający deszcz np. 0              0,   00              00,   00              0              00, dzieci wyklaskują rytm, wytupują, wypowiadają np Kap,kap

 

5.ćwiczenia grafomotoryczne

CEL: kodowanie rytmu na papierze, rozwijanie małej motoryki

JAK? Dzieci otrzymują wykropkowany wzór parasola uzupełniają po śladzie, kolorują go  lub karta nr II-8

„Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia   grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz

 

POMOCE:

1.                       piosenka

2.                       pojemniki, miarki do mierzenia wody

3.                       pojemniki po napojach, po jogurtach

4.                       szklanki

5.                       karty pracy

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin