procedura diagnozowania.docx

(18 KB) Pobierz

Procedura diagnozowania umiejętności dzieci

w Miejskim Przedszkolu nr 2

 

Oddział IV                      rok szkolny: 2010/2011

 

1.      Badanie i ocena poziomu umiejętności dzieci jest działaniem ciągłym, mającym na celu ewaluację procesu edukacyjnego.

2.      Ewaluacja procesu edukacyjnego dokumentowana jest w raporcie ewaluacji.

3.      Diagnozowanie poziomu umiejętności dzieci jest punktem wyjścia do planowania pracy edukacyjnej, zarówno dla całej grupy, jak i pracy indywidualnej.

4.      Poza diagnozowaniem ciągłym (ewaluacją organizowanych sytuacji edukacyjnych) nauczyciel przeprowadza:

Ø      diagnozowanie kompleksowe wszystkich dzieci, wg opracowanych arkuszy obserwacji dla dzieci 5-letnich i 6-letnich (3 razy w roku);

Ø      diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci 5-letnich (2 razy w roku):

·         diagnoza wstępna skalą GE – 5;

·         diagnoza końcowa skalą SGS.

5.      Terminy badań umiejętności:

Ø      diagnoza kompleksowa:

I.        diagnoza wstępna – przeprowadzona we wrześniu/październiku;

II.     diagnoza półroczna – przeprowadzona w styczniu;

III.  diagnoza końcowa – przeprowadzona w maju/czerwcu.

Ø      diagnoza gotowości szkolnej:

I.        diagnoza wstępna – przeprowadzona w styczniu/lutym;

II.     diagnoza końcowa – przeprowadzona w maju/czerwcu.

6.      Wyniki badań, określających stopień opanowania przez dzieci poszczególnych umiejętności, dokumentowane są w arkuszach obserwacji i zaznaczane:

Ø      w przypadku diagnozy kompleksowej, kolorem:

I.        żółtym – na początku roku szkolnego;

II.     pomarańczowym – na koniec I półrocza;

III.  zielonym – na koniec II półrocza.

Ø      w przypadku diagnozowania gotowości szkolnej – wg instrukcji dołączonej do skali.

7.      Rodzice informowani są o wynikach badań i potwierdzają fakt zapoznania się z nimi podpisem w karcie kontaktów.

8.      Nauczyciel opracowuje zestawienie zbiorcze ustalonych wyników poziomu umiejętności dzieci z całej grupy i ustala kierunki dalszej pracy indywidualnej z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych oraz pracy grupowej.

9.      Na zestawieniach zbiorczych diagnozy kompleksowej zaznacza się punktacją poziom opanowania poszczególnych umiejętności:

Ø      Dzieci 5 – letnie:

·         Obszar A:

-        do 31 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3252 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        53 - 63 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

 

·         Obszar B:

-        do 56 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        5785 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        86 - 114 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar C:

-        do 26 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        2741 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        42 - 54 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar D:

-        do 37 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3860 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        61 - 75 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar E:

-        do 40 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        41 – 60 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        61 - 81 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar F:

-        do 33 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3450 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        51 - 66 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar G:

-        do 48 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        4974 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        75 - 99 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar H:

-        do 11 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        1218 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        19 - 24 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

Ø      Dzieci 6 – letnie:

·         Obszar I:

-        do 25 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        2638 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        39 - 51 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar II:

-        do 31 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3247 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        48 - 63 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar III:

-        do 9 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        1014 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        15 - 18 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

 

 

 

·         Obszar IV:

-        do 26 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        2740 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        41 - 54 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar V:

-        do 17 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        18 – 27 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        28 - 36 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar VI:

-        do 34 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3551 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        52 - 69 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar VII:

-        do 31 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3246 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        47 - 63 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

·         Obszar VIII:

-        do 31 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu niskim;

-        3246 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu średnim;

-        47 - 63 pkt. – umiejętność opanowana w stopniu wysokim.

10.  Na koniec roku szkolnego arkusze obserwacji dzieci i zestawienie wyników badań zostają zdane dyrektorowi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin